O mediach i języku

PDFDrukujE-mail
Walery Pisarek
O mediach i języku
Kraków 2007
s.392
oprawa miękka
format: A5
Szczegóły produktu Książka składa się z 23 artykułów. Jedenaście dotyczy mediów, reszta - języka. Tematyką dominującą w całym zbiorze są media, bo niemal wszystkie teksty o języku odnoszą się do używania go w komunikacji medialnej, przeważnie w wypowiedziach prasowych, a więc tym samym również można je uznać za teksty o mediach. Wstęp O mediach Wiedza o komunikowaniu – nazwy i zakres O pojęciu funkcji w prasoznawstwie Analiza zawartości prasy: drogi rozwoju Wydarzenia bydgoskie w relacjach prasowych Czytelnicza selekcja zawartości gazety Prasa, radio, telewizja: podział pracy Prasa wobec wyzwania nowych mediów Wyobrażenia o polskich typach regionalnych Miejsce mediów w wyobrażeniach kultury narodowej Wolność słowa a wolność o prasy Transformacje komunikacji społecznej w drugiej połowie XX wieku O języku Pierwsze polskie książki o języku prasy Poczucie językowe, znajomość języka i praktyka językowa Recepty na zrozumiałość wypowiedzi Jak mierzyć zrozumiałość tekstu? Pojęcie pola wyrazowego i jego użyteczność w badaniach stylistycznych Słownictwo oceniające w recenzjach Perswazyjność języka w polemikach prasowych Mierzenie stylistycznej i emotywnej wartości słownictwa Pollyanna pisze do prasy Szkic wstępu do politolingwistyki O nowomowie inaczej Język, państwo, prawo Noty bibliograficzne Bibliografia prac prasoznawczych i językoznawczych Walerego Pisarka za lata 1997-2006

Opinie

Brak jeszcze ocen - dodaj pierwszą.